VÄLKOMMEN!
Den 25 januari 2012 tog jag ett beslut. Jag var trött på att vara missnöjd med mig själv och min kropp. Jag ville också känna mig snygg och slippa skämmas!
Jag började min viktresa med att lägga om min kost och hade helt plötsligt stenkoll på vad jag stoppade i mig. Jag lärde mig att prioritera mat istället för godsaker.

Mitt mål är att jag ska kunna visa upp en kropp till sommaren som jag är nöjd med!

Följ med mig på min resa och haka på du också!

Kontakta mig: [email protected]

Havregrynsgröt med äpple och kanel

Det här receptet fungerar bra som frukost, lunch eller mellanmål. Mätt i magen blir man garanterat efter den här portionen! Att det smakar gott är ju bara ett plus!
 
En portion (ca 250 kalorier med mjölk):
30 gram Fiberhavregryn
1/2 Äpple
3,5 dl Vatten
Kanel
 
Servera med lättmjölk
 
Gör så här:
Skala och tärna äpplet i små bitar och häll dessa i en kastrull tillsammans med vatten och havregryn. Krydda med kanel. Låt det koka ihop till en gröt.


Kommentarer
Marie

Det är så gott med äpple till havregrynsgröt men om man ska äta det till lunch eller middag så behöver man tillägga en hel del protein på något sätt också, annars blir det för tunnt.
Mvh/M

DATUM: 2013-01-09 | TID: 08:22:00
Petra

Kan du inte skriva lite andra förslag på frukost?:)

DATUM: 2013-01-13 | TID: 21:42:55
Bloggadress: http://Enbartpetra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback