VÄLKOMMEN!
Den 25 januari 2012 tog jag ett beslut. Jag var trött på att vara missnöjd med mig själv och min kropp. Jag ville också känna mig snygg och slippa skämmas!
Jag började min viktresa med att lägga om min kost och hade helt plötsligt stenkoll på vad jag stoppade i mig. Jag lärde mig att prioritera mat istället för godsaker.

Mitt mål är att jag ska kunna visa upp en kropp till sommaren som jag är nöjd med!

Följ med mig på min resa och haka på du också!

Kontakta mig: [email protected]

Något att lära sig

Något som jag har jobbat ganska mycket med det senaste året är att säga "Nej" när det bjuds på sötsaker i form av bakelser, kakor, bullar eller godis. Jag åt något sött VARJE dag förut...! Inte undra på att jag la på mig flera kilon!
Nu har jag en helt ny inställning till allt det där söta. Jag äter det med måtta! Och dyker det upp ett tillfälle där det bjuds på något gottigott frågar jag mig själv: "Behöver jag verkligen äta det?", och ofta blir svaret NEJ. Det leder i sin tur att jag hoppar över att äta det!
Nu ska ni inte tro att jag ALDRIG äter godis eller bakverk. När jag känner att jag verkligen vill ha något, så äter jag det. Men jag försöker ändå hålla mig ifrån det så gott det går. För jag klarar mig faktiskt mycket bra utan det!


Kommentarer
Bella - Leos mamma

Det är skit bra ju! Jag är grymt dålig på att säga nej till godis, men med mina 48 kg så får de gärna sätta sig men de vill sig inte haha:P

DATUM: 2013-02-23 | TID: 18:33:17
Bloggadress: http://bellahs.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback