VÄLKOMMEN!
Den 25 januari 2012 tog jag ett beslut. Jag var trött på att vara missnöjd med mig själv och min kropp. Jag ville också känna mig snygg och slippa skämmas!
Jag började min viktresa med att lägga om min kost och hade helt plötsligt stenkoll på vad jag stoppade i mig. Jag lärde mig att prioritera mat istället för godsaker.

Mitt mål är att jag ska kunna visa upp en kropp till sommaren som jag är nöjd med!

Följ med mig på min resa och haka på du också!

Kontakta mig: [email protected]

Mina mål

Nu kommer jag säkert få kommentarer om att mitt huvudmål (att väga 58 kg) är för lite. Jag är 165 cm lång och att väga mellan 58-60 kg skulle vara sunt för min kropp.
Men jag ska inte stirra mig blind på vågen (jag ska i alla fall försöka att inte göra det). Huvudsaken är att jag är nöjd med hur jag ser ut och hur jag mår.
 
För att göra min viktresa lite mer peppande har jag därför satt upp några delmål och en belöning till varje mål som uppfylls. Nu har jag något att tänka på om det någon dag skulle kännas tungt att gå till gymmet, eller att den där godispåsen ser extra lockande ut. Bara att kämpa på!


Kommentarer
Elin

Smart det där med belöningar, min är just nu nya träningskläder :-)

DATUM: 2013-01-20 | TID: 10:30:35
Bloggadress: http://www.fluffmonster.blogg.se
fanny

Så där satte jag också upp förut! När jag var sjuk. Men jag tror inte jag ska göra det igen, på grund av att det är så lätt att fastna i en ätstörning om man gjort det förut:( Men jag håller tummarna att det går som du vill! Men kom ihåg: vågen vissar bara en siffra som egentligen inte betyder så mycket, spelar roll om du väger 58 - 62 kg. Ta hand om dig! Kram! :3

Svar: Jag hoppas också att det ska gå vägen för mig. Vill så gärna vara nöjd med mig själv. Men det mesta sitter ju i huvudet, så det är den STORA utmaningen för mig. Jag lovar att jag ska ta hand om mig som gott jag bara kan :)
Tack för ditt stöd Fanny <3
emeliesplace.blogg.se

DATUM: 2013-01-20 | TID: 10:42:20
Bloggadress: http://blanchettleaf.blogspot.se
Ninni

Har du kollat upp hur din vikt och längdkurva ser ut sen födseln? Där kan man snabbt se vilken vikt som är ens hälsosamma vikt och vad kroppen strävar efter. Det är lite bättre än om man kollar på bmi.

Lycka till och ta hand om dig! :)

DATUM: 2013-01-20 | TID: 20:40:57
Bloggadress: http://ninjapuff.se
LindaViola - mamma till två!

sv; det hade jag absolut :)

DATUM: 2013-01-20 | TID: 20:52:38
Bloggadress: http://lindaviola.blogg.se/
Sara

Det är inte för lågt, det är normalt att väga så mycket enligt BMI, men glöm inte när du ställer dig på vågen att muskler väger mer än fett eftersom du tränar styrka. Det är lätt att glömma bort det ibland. Lycka till :)

DATUM: 2013-01-24 | TID: 11:50:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback