VÄLKOMMEN!
Den 25 januari 2012 tog jag ett beslut. Jag var trött på att vara missnöjd med mig själv och min kropp. Jag ville också känna mig snygg och slippa skämmas!
Jag började min viktresa med att lägga om min kost och hade helt plötsligt stenkoll på vad jag stoppade i mig. Jag lärde mig att prioritera mat istället för godsaker.

Mitt mål är att jag ska kunna visa upp en kropp till sommaren som jag är nöjd med!

Följ med mig på min resa och haka på du också!

Kontakta mig: [email protected]

Hamburgare med goda tilltugg!

Bara för att man går på en diet så betyder inte det att man bara får äta tråkig mat. För visst ser inte det här tråkigt ut?! Hur gott som helst dessutom! Till hamburgaren använde jag älgfärs, men du kan välja den färs du vill ha. Gärna ett magert sådant!
 
En portion (ca 390 kalorier):
 
Hamburgaren:
150 gram Köttfärs
1 tsk Chilipulver
2 msk Hackad gul lök
1 st Äggvita
 
Wokgrönsaker:
20 gram Paprika
20 gram Champinjoner
20 gram Röd lök
20 gram Purjolök
 
Tomat- och löksallad:
20 gram Hackad tomat
20 gram Hackad röd lök
1 msk Pressad citron
1 msk Hackad persilja
1 tsk Vitvinsvinäger
 
Potatisklyftor:
70 gram Skalad potatis
Vitpeppar
Basilika
 
Garnering:
2 st Salladsblad
2 st Tomatskivor
2 st Röd löksskivor
 
Tzatziki:
250 gram Kesella
1 dl riven gurka
2 st vitlöksklyftor
Citronsaft
Salt
Peppar
 
Gör så här:
Skala potatisen, skär den i klyftor och lägg på en plåt. Häll 1 tsk olivolja och kryddorna på potatisen och lägg in plåten i ugnen i 30-40 minuter i 175°C.
Blanda köttfärsen, äggvita, löken, chili och lite salt och peppar. Forma till en hamburgare och stek tills den är färdig.
Skär alla grönsaker till woken och stek dem i en stekpanna med 1 msk citronsaft tills grönsakerna har mjuknat.
Skär ner tomat och röd lök till tomatsalladen och blanda ihop med vitvinsvinäger, persilja och eventuellt salt och peppar.
Förbered ingedienserna till Tzatzikin och blanda ihop allting i en skål.
 
OBS! Du ska endast ta 2 matskedar av Tzatzikin till EN PORTION! OBS!


Kommentarer
Ella

sv: tack :)

DATUM: 2013-01-06 | TID: 09:30:01
Bloggadress: http://duojagg.blogg.se
LindaViola - mamma till två!

sv; Hihi, tack :). SKall försöka dra igång ordentligt med träningen nu :)

DATUM: 2013-01-06 | TID: 12:57:26
Bloggadress: http://lindaviola.blogg.se/
♫♪ sandra T

gott!

DATUM: 2013-01-06 | TID: 18:19:10
Bloggadress: http://www.sandramusic.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback