VÄLKOMMEN!
Den 25 januari 2012 tog jag ett beslut. Jag var trött på att vara missnöjd med mig själv och min kropp. Jag ville också känna mig snygg och slippa skämmas!
Jag började min viktresa med att lägga om min kost och hade helt plötsligt stenkoll på vad jag stoppade i mig. Jag lärde mig att prioritera mat istället för godsaker.

Mitt mål är att jag ska kunna visa upp en kropp till sommaren som jag är nöjd med!

Följ med mig på min resa och haka på du också!

Kontakta mig: emeliesjourney@hotmail.com

Taggad!

Igår tog jag de hemska "före-bilderna" och vägde och mätte mig.
 
Från och med idag och trettio dagar framåt ska jag nämligen köra FitnessFighten. Då ska man följa ett strikt mat och träningsprogram (äta var tredje timme + träna en timme varje dag).
Det var med ångestblandad känsla som jag ställde mig framför kameran för att ta dessa bilder. Jag vet att jag har gått upp några kilo nu under december och november (jag har njutit som en galning!), men nu fick jag verkligen se det på bild...
Men jag tog i alla fall bilderna, och nu känner jag mig peppad istället. Nu vet jag hur jag INTE vill se ut. Jag kommer ju göra något åt min kropp nu. Det kan bara bli bättre!


Kommentarer
Marie

Jag fick också sån sjuk ångest över före-bilderna men på något sätt behövs dom för att man ska få en realistisk överblick på sitt utgångsläge :)

Hejjar på dig och kommer följa din blogg :)

Svar: Jo precis. Det är så man får tänka. Det kommer bli roligt sen att se skillnaden, så jag är på något sätt glad att jag tar före och efterbilder :)
Nu är det bara att köra gasen i botten Marie! Vi klarar det här! :)
Emeliesplace

DATUM: 2013-01-01 | TID: 11:19:25
Bloggadress: http://wasteline.blogg.se
Anna

Hej! Roligt att läsa om någon annan som också antagit denna utmaning.

Jag tänkte höra om tips på hur du tänkt lägga upp maten? Alltså tiderna.. Har lite svårt att få ihop det :) om du tar sovmorgon till tex 10.00 äter du mellanmål 1 tsm med lunchen? :)
Mvh

Svar: Hejsan Anna!Så roligt att du också ska köra FitnessFighten!
Precis så ska man göra. Tar man sovmorgon så äter man frukost och sen tar man det första mellanmålet tillsammans med lunchen :)

Jag jobbar olika tider nästan varje dag, men jag försöker stiga upp mellan 8:00 och 9:00 om jag är ledig eller börjar sent för att få in all mat under dagen.
Men om jag börjar tidigt så kliver jag upp 5:00 och då blir det ju genast lättare att få in alla måltider i schemat:
05:30 Frukost
08:30 Mellanmål 1
11:30 Lunch
14:30 Mellanmål 2
17:30 Middag
20:00 Kvällsmål

Lycka till, och ställ fler frågor om det är något du undrar över! :)
Emeliesplace

DATUM: 2013-01-01 | TID: 12:19:29
Elin

Åhh glöm förra frågan haha (a)

DATUM: 2013-01-02 | TID: 13:51:26
Bloggadress: http://dailystrenght.blogg.se
Matilda

Åh va kul att du också hittat fitnessfighten. Jag körde det i November och det gick jättebra! Hoppas det kommer gå lika bra för dig! =)

DATUM: 2013-01-12 | TID: 17:06:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback